Älskade barn. Varenda en av er har gåvor inom er som livet på jorden behöver. Varenda en av er.
Jorden svämmar i era dagar över av barn som kommer med de mest fantastiska gåvor till jorden. Gåvor som kommer att förändra livet på jorden till det bättre för er alla. Gåvor som kommer att förändra livet på jorden i grunden.
Ta emot dessa barn med öppna armar. Med öppna hjärtan. Låt dem få utveckla sina gåvor och sprida dem på jorden. De behövs.
Dessa barn kommer till jorden med en öppen förbindelse till livets källa.
En del av dem är så fyllda av livsenergi att det spritter i deras kroppar. De kan inte sitta still.
En del av dem är så fyllda av kärlek att de ser på livet genom kärlekens glasögon. De ser det goda i alla.
En del av dem har en stark förbindelse med andra dimensioner. De har svårt att känna sig hemma i er värld.
En del av dem har så känsliga hjärtan att de inte klarar av hårda ord.
Försök inte få dessa barn att passa in i er värld. De är inte menade att passa in i er värld. De är på jorden för att skapa förändring.
Se dem som den gåva de är istället. Anpassa er värld efter dem.
Alla framtida generationer kommer att tacka er från djupet av sitt hjärta.
***
Ovanstående text kommer från min bok Ett brev från gudinnan. Denna text har ett så oerhört viktigt budskap. Om vi levt enligt detta budskap hade allt förändrats till det bättre här på jorden.
Nu i samband med skolstarten känns denna text än mer aktuell. För lever våra skolor upp till detta? Inte de flesta… Skolan skulle kunna vara en plats där barnen får blomstra och utveckla sina gåvor, men istället är det ofta precis tvärtom. Skolsystemet lär barnen att passa in i vår samhällsstruktur, och på vägen slipar de bort det där som sticker ut – det där som gör att barnen inte ”passar in”, det där som så ofta bär fröet till barnens gåvor. Och de barn som inte går att forma som önskat – de placeras i fack med olika diagnosbeteckningar…
Det är så många barn som lämnar skolan fyllda med sår. Barn som känner att de inte passar in. Barn som känner att det är något fel med dem. Barn som inte längre har livslust. Barn som förlorat sin gnista. Barn som tappat bort fröet till sina gåvor…
Ja, tänk om vi istället skulle anpassa vårt skolsystem efter barnen. Se varje barn som en unik individ, och möta barnet där. Låta varje barn få utvecklas i sin egen takt, på sitt eget sätt. Låta de barn som behöver stillhet få vara i lugn och ro. Låta de barn som behöver kärlek få vila i en trygg famn. Låta de barn som strålar av upptäckarglädje få vara i naturen. Låta de barn som har spring i benen få röra på sig… Ja, låta barnens egenskaper och gåvor få styra. Och sluta betygsätta dem, sluta bedöma dem, sluta klassificera dem, och sluta forma dem till de ”goda samhällsmedborgare” de aldrig var menade att vara…
Ja, tänk om… Jag brinner så mycket för denna fråga, för även jag var ett av alla dessa barn. Jag fick så ofta höra att jag skulle vara si eller så, istället för att vara som jag var. Och vet du vad? Varenda en av de egenskaper de kritiserade mig för är precis de egenskaper jag idag behöver för att göra det jag gör… För så är det ofta – de egenskaper som gör att vi inte ”passar in” bär så ofta fröet till våra gåvor. Tänk om samhället och skolsystemet omfamnat oss som vi är, istället för att försöka omforma oss. Tänk så mycket tid och kraft vi senare i livet då sluppit ägna åt att hitta tillbaka till och uppskatta dem vi en gång var. Ja, tänk så oerhört mycket lidande vi besparat så många. Tänk om…
Kanske var även du ett av dessa barn? Kanske finns ett eller flera av dessa barn i din närhet – ditt barn, barnbarn, syskonbarn, granne, vän, elev, patient…? Ge då barnen gåvan att om och om igen påminna dem om att de är perfekta precis som de är. För det är de. Varenda en av dem. Precis som vi alla är.
Vill du läsa mer om barnen och om att utveckla våra gåvor, samt mycket annat? Varmt välkommen att läsa min bok Ett brev från gudinnan som finns att beställa på min hemsida, Adlibris eller Bokus.
(Från 2019-08-17)